Lokal Forsikring slår nye rekorder i 2015

Lokal Forsikring kom ud af 2015 med et strålende resultat. Selskabet er vækstet

med 6 % i det forgangne år.

I en tid hvor flere forsikringsselskaber oplever negativ vækst, kan det lokaleforsikringsselskab, som har hovedkontor i Næstved og seks salgskontorer på Sjælland og Fyn, bryste sig af endnu engang at komme ud af regnskabsåret med vækst.

Resultatet blev et overskud før skat på knap 20 mio. kr. Det er ca. 5 mio. mindre end sidste år, men til gengæld er forsikringsdriHen øget til det dobbelte. Her kommer selskabet ud med et overskud på 10,3 mio. kr.

”Det er et meget tilfredsstillende tal for os. For det betyder at vi i dag tjener mere på vores forsikringsdriH end vi har gjort tidligere, udtaler bestyrelsesformand Peter Søndergaard Christiansen. ”Det er forskellige faktorer der spiller ind, men blandt andet har vi, grundet vores øgede tilgang af nye kunder hævet vores præmieindtægter. Samtidig har vi været gode til at genforsikre os, og dermed har vi reduceret vores egen risiko på større enkeltskader, og det har betydet at erstatningsomkostningerne har, kunne holdes nede under vores budgetterede tal”.

Flotte resultater er godt nyt for kunderne Lokal Forsikring er et gensidigt selskab, hvilket betyder, at det er kunderne, der ejer selskabet. Dermed er et godt resultat i forsikringsselskabet også godt nyt for forsikringstagerne. Med årets overskud i 2015 har Lokal Forsikring nu en egenkapital på 194.625 t.kr. og en solid overdækning i forhold til de lovmæssige krav.

Administrerende direktør Michael Nørgaard Larsen fortæller, at Lokal Forsikring forsætter strategien om at være tæt på og engagerede i lokalsamfundet. ”Ønsker man tilbud på forsikringerne består salgskorpset i dag af 35 lokale assurandører og 6 salgskontorer fordelt på Fyn og Sjælland, så vi er rustet til at tage godt i mod nye kunder, men også at yde en ekstraordinær service for vores eksisterende kunder. Derudover har vi en stærk kundeserviceafdeling, hvor du ikke bliver mødt af en telefonsvarer, men kompetente medarbejdere som kan hjælpe med både policespørgsmål og skader. Så vi føler, at vi kan gøre en forskel i markedet, for de kunder der ønsker en personlig og lokal betjening” slutter han.

Skrab og vind med Lokal Forsikring

Vær med i vores påskekonkurrence, hvor du kan vinde en gaveæske med påskespecialiteter fra Summerbird, hvis du skraber tre ens forsikringer.