Mobil lægen

Bliv kunde og få adgang til hurtig og ubegrænset videolægehjælp via mobilen.

Bliv kunde og få adgang til hurtig og ubegrænset videolægehjælp via din mobiltelefon.

Som kunde hos Lokal Forsikring får både du, din familie og dine ansatte adgang til ubegrænset videolægehjælp.

Med Mobil lægen kan du tale med en læge via video, hvor og hvornår det passer dig - uanset om du befinder dig i sengen, på kontoret eller på en rejse.

Fordele for dig

  • Du kan komme til at tale med en læge inden for 20 min. Den gennemsnitlige ventetid er kun 5. min.


  • Du kan komme til lægen alle dage året rundt – også aften frem til klokken 22.00.


  • Du kan bruge Mobil lægen, når du er på ferie og få tilsendt recepter til brug i lokale apoteker i alle EU/EØS-lande.


  • Du får fri fragt og 10% rabat på håndkøbsprodukter ved onlineapoteket Apopro.dk

Sådan kommer du i gang med Mobil lægen

Følg vores guide til installation af Mobil lægen på din mobiltelefon eller tablet. Det tager max. 5 min, så er du i gang.


1. Download appen 'Eyr - Mød en læge online' fra App Store eller Google Play

2. Log ind med dit NemID/MitID

3. Klik på ’Tilføj forsikring og medlemskab’

4. Vælg Lokal Forsikring

5. Angiv den kode, som du har modtaget fra os per brev (enten via e-boks eller i postkassen)

6. Nu er du klar til at kontakte Mobil lægen

Mener du ikke at have modtaget en kode fra os - kontakt venligst Kundeservice på telefon 55 75 09 99.

Ofte stillede spørgsmål

Hvem kan bruge Mobil lægen?
Mobil lægen kan benyttes af følgende kunder med mindst én forsikring hos os:

  • Private
  • Virksomheder og deres ansatte
  • Landbrug og deres ansatte
  • Boligforeninger med fastansatte medarbejdere (fx teknisk servicepersonale)
  • Sportsforeninger og øvrige foreninger med fastansatte medarbejdere (fx teknisk servicepersonale)
Hvornår har Mobil lægen åbent?
Mobil lægen har åbent alle dage året rundt. På hverdage kan du kontakte Mobil lægen fra klokken 8-22. I weekenden og på helligdage fra klokken 10-22.
Hvordan foregår en konsultation?
Når du er logget ind i appen via din mobiltelefon eller tablet, vælger du enten en ’drop-in-konsultation’ eller et tidspunkt, der passer dig. Ventetiden på en drop-in-konsultation er i gennemsnit 5 min. Herefter laver Mobil lægen et videoopkald til dig via appen.
Hvad kan Mobil lægen hjælpe med?
Mobil lægen hjælper dig med diagnosticering, behandling og lægelig rådgivning. Ud fra en medicinsk vurdering kan lægen udskrive en recept eller rådgive om vacciner og rejsemedicin.
De mest almindelige henvendelser drejer sig om:
  • Allergi
  • Astma
  • Fordøjelsesbesvær
  • Forkølelse og influenza
  • Øreinfektion
  • Øjeninfektion
  • Hovedpine og migræne
  • Muskel- og ledsmerter
  • Prævention
  • Søvnproblemer
  • Urinvejsinfektion
  • Opkast og diarré
  • Amning og graviditet
  • Hududslæt og eksem
  • Impotens (erektil dysfunktion)
Hvad kan Mobil lægen ikke hjælpe med?

I nogle situationer vil Mobil lægen være nødt til at henvise dig til en fysisk læge eller en skadestue for en hurtig afklaring eller opfølgning. Det kan være i situationer, hvor lægen skal kunne føle eller mærke på dig eller dit barn.


Mobil lægen udskriver ikke recepter på stærk medicin eller foretager langtidssygemeldinger.


Se listen over lidelser, som Mobil lægen ikke kan behandle af hensyn til patientsikkerheden.

Kan Mobil lægen hjælpe mig i udlandet?
Ja, du kan også benytte Mobil lægen, hvis du befinder dig i udlandet. Har du brug for receptpligtig medicin eller håndkøbsmedicin kan Mobil lægen sende dig en international e-recept, som du kan medbringe til det lokale apotek (EU/EØS-lande).
Hvem står bag Mobil lægen?
Mobil lægen er udviklet af den private lægetjeneste Eyr Medical, der har mere end fem års erfaring digital behandling via mobilen og gennemført mere end 200.000 videokonsultationer i Danmark og Norge. De praktiserende læger hos Eyr er omhyggeligt udvalgt, har dansk autorisation og har erfaring fra sygehuse og almen praksis.

Læs mere om Eyr

Derfor skal du vælge os

Personlig betjening

Vi sidder klar til at rådgive dig og hjælpe dig hurtigt videre, hvis du har haft en skade. Du får din egen personlige assurandør, der kender dig og dit.

Lokalt forankret

Vi sælger kun forsikringer på Sjælland, Fyn og omkringliggende øer. Der er vi til gengæld lokalt til stede, så du kan få nærværende rådgivning.

Kundeejet

Vi skal ikke sende penge tilbage til aktionærer. Pengene bliver i selskabet til gavn for vores kunder, og der er ingen kunder, der hæfter for noget.

Høj kundetilfredshed

3 ud af 4 kunder bedømmer os som fremragende på Trustpilot. Men vi hviler ikke på laurbærrene. Vi arbejder hver dag på at gøre det endnu bedre for vores kunder.

Bestil et forsikringstilbud

Udfyld venligst felterne, så sender vi dig et uforpligtende tilbud på dine forsikringer.

(Påkrævet)

Vi er tæt på og klar til at hjælpe dig

Forsikring handler om dig, dine ting og dit liv. Vi er lokale og tæt på hvor du bor. Både når du køber ny bil, hus eller når du har fået barn.

Ring 55 75 09 99 og få et tilbud eller hjælp til dine forsikringer.

Skrab og vind med Lokal Forsikring

Vær med i vores påskekonkurrence, hvor du kan vinde en gaveæske med påskespecialiteter fra Summerbird, hvis du skraber tre ens forsikringer.