Nyt kundecenter skal styrke kundeoplevelsen i Lokal Forsikring

Vi samler kræfterne i ét nyt kundecenter for Privat, Erhverv, Landbrug & Mægler. Vi byder samtidig velkommen til ny kundecenterchef.

I Lokal Forsikring arbejder vi målrettet på at levere nærværende og skræddersyet rådgivning til alle vores kundesegmenter. Som led i den ambition har vi netop etableret et nyt fælles kundecenter for Privat, Erhverv, Landbrug & Mægler.

Det nye kundecenter skal sikre en endnu bedre og mere målrettet kundeoplevelse – uanset om man ringer ind som privatkunde, landmand, virksomhedsejer eller mægler. Med ét samlet center får vi mulighed for at styrke fagligheden, kundedialogen og tilgængeligheden på tværs af disse tre områder.

“Hos Lokal Forsikring gør vi en dyd ud af at levere en personlig og nærværende service på alle områder af vores forretning. Det kræver et højt niveau af faglighed og stærke samarbejder på tværs af organisationen. Det er netop dét, vi har skabt med det nye kundecenter,” siger Michael Nørgaard, administrerende direktør i Lokal Forsikring.

Ny kundecenterchef med bred erfaring

Samtidig med oprettelsen af det nye kundecenter tiltræder Frederik Grønvaldt Grandt som kundecenterchef.

Frederik har siden 2022 været en del af Lokal Forsikring, hvor han har arbejdet med forretningsudvikling, digitalisering og kunderejser – og har tidligere erfaring fra både forsikrings- og it-branchen. Han har en HD i Organisation og Ledelse og er i gang med en master i Business Development.

Med den baggrund kombinerer Frederik et stærkt strategisk udsyn med forståelse for både drift og udvikling samt et tydeligt fokus på mennesker.

“Det betyder meget for mig at få muligheden for at vokse internt i Lokal Forsikring. Det er et stærkt signal om tillid og motivation, og det forpligter selvfølgelig. Mit mål er at skabe et kundecenter, hvor vi arbejder tæt sammen, løfter i flok og skaber værdi – både for vores kunder og kolleger,” siger Frederik Grønvaldt Grandt.

En stærk start – og et fælles afsæt

Kundecenteret er allerede i gang, og første skridt blev taget den 17. juni med et fælles opstartsmøde for ledere, assurandører og medarbejdere i de relevante teams. Her blev der skabt fælles forståelse for centerets rolle og fokus, og der blev lagt et stærkt fundament for samarbejde og koordinering fremover.

Det nye kundecenter skal være et centralt omdrejningspunkt for Lokal Forsikrings betjening af private og erhvervskunder, landbrug og mæglere. Målet er enkelt: At gøre det let og trygt at være kunde – og at sikre høj kvalitet i hver kontakt.