Nemkonto og e-Boks

Vi bruger din NemKonto, når vi udbetaler beløb i forbindelse med eksempelvis erstatningsudbetalinger. Det betyder, at du ikke længere skal give os besked, hvis du skifter bank eller konto.
 

Din NemKonto er din lovpligtige bankkonto, som de offentlige myndigheder bruger, når de overfører penge til dig. Er du i tvivl om, hvilken konto der er din NemKonto, skal du kontakte dit pengeinstitut, eller læse mere på ww.nemkonto.dk

 

Elektronisk udveksling af oplysninger

Da der sker en elektronisk udveksling af dit NemKonto-nr. og dit cpr.nr./cvr.nr mellem Lokal Forsikring og NemKonto-systemet, skal vi ifølge persondataloven oplyse dig om følgende:

  • Økonomistyrelsen har som dataansvarlige ansvaret for at oprette og drive NemKonto. Den faktiske drift af NemKonto-systemet bliver varetaget af virksomheden KMD A/S.
  • Vi udveksler kun oplysninger om dig med det ene formål at udbetale et eller flere beløb til din NemKonto.
  • Rent praktisk sker en betaling ved, at vi sender en betalingsmeddelelse og dit cpr. nr. eller cvr. nr. til KMD A/S, der påfører dit NemKonto-nummer, hvorefter betalingen gennemføres.
  • Du kan altid kontakte NemKonto support for at få oplyst, hvilke oplysninger NemKonto har registreret om dig. Er oplysningerne forkerte, kan du naturligvis få dem rettet. Du kan selv se og eventuelt rette oplysningerne på www.nemkonto.dk. Det kræver dog brug af Digital Signatur.

 

Elektronisk indbetalingskort

Hvad er elektronisk indbetalingskort?

Elektronisk indbetalingskort er et indbetalingskort fra en kreditor, som du modtager i din netbank. Det indeholder de samme oplysninger som et indbetalingskort på papir. Elektronisk indbetalingskort kan kun betales i din netbank.

Tilslutningsaftalen om Elektronisk indbetalingskort er en aftale mellem dig og dit pengeinstitut om, at du kan modtage indbetalingskort elektronisk i din netbank.

Lokal Forsikring har ikke mulighed for hverken at oprette vores kunder til betaling via elektronisk indbetalingskort ligesom vi ikke har mulighed for at ændre eller slette aftalen.

Det har for nogle kunder vist sig at hvis de har valgt elektronisk indbetalingskort på én kreditor bliver de automatisk tilmeldt alle kreditorer der tilbyder elektronisk indbetalingskort.

Du kan i din netbank godkende og betale et elektronisk indbetalingskort.Dermed slipper du for at taste indbetaleridenten (det lange nummer), betalingsdato eller beløb. 

Du bliver i netbanken automatisk gjort opmærksom på nye regninger. Afhængig af din netbankløsning kan du også blive adviseret via e-mail eller sms.

Det er Nets, der administrerer ordningen.

 

Tilmeld dine forsikringer Nets

Spring køen på posthuset over - betal dine forsikringer via Nets.

Nu kan du nemt og bekvemt betale alle dine forsikringer via Nets.
Hvis du har flere forsikringer, skal du være opmærksom på at det er alle dine forsikringer, der bliver opkrævet på samme konto. Derfor behøver du kun tilmelde den ene af forsikringerne.

Hvis du senere ønsker at få ændret, afvist eller afmeldt din aftale hos Nets, skal det gøres direkte i banken eller i din netbank. Det har Lokal Forsikring ikke mulighed for.

Vi kan hjælpe dig med at tilmelde dine betalinger til Nets. Kontakt vores kundeservice på tlf. 55 75 09 99.

 

 

Tilmelding til e-Boks

Hos Lokal Forsikring kan du få policer og den årlige forsikringsoversigt i din e-Boks. Undgå at post bliver væk, eller er 2-3 uger undervejs. Med tilmelding til e-Boks, får du dine vigtige forsikringsdokumenter fra os indenfor 24 timer.


Hvilke forsikringspapirer kan du få i din e-Boks?

Når du tilmelder dig Lokal Forsikring, får du indtil videre tilsendt din policer, forsikringsoversigter og opkrævninger samt nyheder om produkter og gode råd for at undgå skader.

Vi arbejder løbende på at sende flere af vores breve via e-Boks, men du vil også kunne modtage breve fra os sendt som almindelig post, indtil vi får lagt al post om til at blive digital.


Hvem kan tilmelde?

Du kan selv tilmelde, næste gang du logger ind på e-Boks. Du skal blot vælge Lokal Forsikring. Vi kan også gøre det for dig. Kontakt Kundeservice på telefon 55 75 09 99 eller send en mail til kundeservice@lokal.dk

 

Hvem kan afmelde?

Hvis du selv har tilmeldt kan du også selv afmelde.
Hvis Lokal Forsikring har tilmeldt dig, er det også os der skal afmelde. Kontakt Kundeservice på telefon 55 75 09 99 eller send en mail til kundeservice@lokal.dk

 

 

Vi er klar til at hjælpe dig

Ring 55 75 09 99 eller send os en besked, så hjælper vi gratis med en vurdering af din situation. Skifter du til os, ordner vi alt det praktiske.

¡